Given fråga: Bästa soundtrack?

• Inc sa...
    • Användare
    • 14 dec 2005, 16:51

Given fråga: Bästa soundtrack?

Såhär i den dimmiga göteborgsvintern säger jag:
    The Brown Bunny eller
    The Virgin Suicides

• Just nu är jag väldigt inne på A clockwork orange-soundtracket.

• Re:

Quoth Sadistica:
    Just nu är jag väldigt inne på A clockwork orange-soundtracket.

Clockwork-soundtracket är spännade, specilt när man har i åtanke hur för sin tid Wendy/Walter Carlos var när hon/han gjorde det.
    Annars tycker jag att Ameli-soundtracket är bra och även en del Danny Elfman musik till Tim Burton filmer tex. Edward Scissorhands.
    Snatch har schysst soundtrack.

• coob sa...
    • Användare
    • 15 dec 2005, 03:44
    Clockwork orange är ju fint. Andra fina är Matrix, Lost Highway och Blues Brothers. Amelie soundtracket är ruskigt bra. Men min absoluta favorit är Twin Peaks. Men det är ju till serien, så om jag ska hålla mig till film vinner Amelie.

Where your nightmares end..
  • Re:

Quoth coob:
    Clockwork orange är ju fint. Andra fina är Matrix, Lost Highway och Blues Brothers. Amelie soundtracket är ruskigt bra. Men min absoluta favorit är Twin Peaks. Men det är ju till serien, så om jag ska hålla mig till film vinner Amelie.

Jag älskar Audreys Dance, så ruggit skön nergång på basen.

• Ett annat mycket behagligt soundtrack, förutom de ni nämnt, tycker jag är Heros. Sen är jag särskilt förtjust i studio ghibli-musiken också.

• Inc sa...
    • Användare
    • 16 dec 2005, 01:40

Re:

Quoth Sadistica:
    Ett annat mycket behagligt soundtrack, förutom de ni nämnt, tycker jag är Heros. Sen är jag särskilt förtjust i studio ghibli-musiken också.

Gah, jag hade titellåten till My neighbour Totoro i huvudet i en vecka!
    Totoro-to-to-ro Totoro-to-toro Totoro-to-toro Totoro-to-toro
    och nu är den alltså tillbaka...

Annan anime:
    Ghost in the shell är inte så pjåkig, knappt musik egentligen men väldigt stämningsfullt

• Inc sa...
    • Användare
    • 16 dec 2005, 01:44

Re:

Quoth Sadistica:
    Ett annat mycket behagligt soundtrack, förutom de ni nämnt, tycker jag är Heros. Sen är jag särskilt förtjust i studio ghibli-musiken också.

Annan anime:
    Ghost in the shell är inte så pjåkig, knappt musik egentligen men väldigt stämningsfullt

• Re: Re:

Quoth Inc:
    Quoth Sadistica:

Annan anime:

Ja, verkligen. Ghost in the shell har massa sköna ljud.

• Jag tycker Mansons ljuddesign och musik till Resident Evil är rätt spännande också...

• Soundtracket till Himmel över Berlin är fantastiskt vackert och lyckas samtidigt vara en riktig bra skiva med både Jürgen Kniepers cellostycken och rockmusik (t.ex. Bad Seeds, Crime & the city solution & Tuxedomoon), tillråga på allt är Bruno Ganz inläsningar av Lied Vom Kindsein med.
    Annars är jag djävligt svag för Queens soundtrack till Highlander och Flash Gordon även om jag inte alls är något fan i övrigt.

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 20 mar 2006, 01:44
    Att inte nämna Ennio Morricone's kompositioner till Dollar-filmerna är en synd, de är så simpla men så perfekta att man inte kan undgå att rysa när man hör dem.

• Merley sa...
    • Användare
    • 20 mar 2006, 11:45
    :o Ni glömmer ju helt klart bort Yeong-wook Jos kompositioner till Oldboy och Sympathy for Lady Vengeance. Så fantastiskt underbara.

• steffe85 sa...
    • Användare
    • 28 mar 2006, 18:10
    Dead And Breakfast lever på sitt soundtrack ;)

• Jag håller med Merley. Lysande soundtracks!
    Även soundtracket för Cannibal Holocaust är riktigt mysigt :)

• Theo_I sa...
    • Användare
    • 1 maj 2006, 22:48
    Har nog lyssnat messt på soundtracken till 2 mindre bra filmer: Queen of the Damed och den nyaste Punicher

• Caotico sa...
    • Användare
    • 13 maj 2006, 23:28
    kanske inte bäst men nämnvärt för att den passar så bra till filmen är ju musiken till Sin City. Quentin Tarantino skall ha en eloge för sin goda musiksmak, jag har lyssnat sönder soundtracken till både pulp fiction och kill bill-filmerna.

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 16 jul 2006, 10:39
    Dust Brothers Fight Club
    alla Clint mansells sountracks framförallt Requiem for a dream

QT har bara grymma soundtracks inge mistag där inte

• matteh17 sa...
    • Användare
    • 28 aug 2006, 05:30
    Soundtracket till Garden State e grymt!

• Angelo Badalamenti har sannerligen gjort en av det basta genom soundtracket till Twin Peaks, precis som flera redan papekat. Maste ge en eloge till David Holmes for hans arbete med musiken till bade Oceans eleven, och Oceans twelve. Manga bra pa soundtracket till Eyes Wide Shut ocksa.

Redigerad av lindhline den 17 nov 2009, 18:14
  • Jag säger Detroit Rock City. Men det bästa OST kommer i framtiden någon gång när det kommer en film om Maiden eller Rush ;)

• Das boot, Twin peaks och Amelie tycker jag är helt klart de bästa.

I go to bed with the undead
    • apskrap sa...
    • Användare
    • 22 sep 2006, 08:32
    Jag tänker inte säga att det är det bästa soundtracket, absolut inte, men det blev iaf en bra skiva av musiken från "The Football Factory".

Ett soundtrack som faktiskt på riktigt kan kvala in till världens bästa är isf "The Harder They Come".

In Girum Imus Nocte et Consumimur Igni

• Garden state, amelie og the virgin suicides er definitivt blant de fineste soundtrackene jeg har vært borti. Ellers skal man jo ikkje kimse av musikken i The Rocky Horror Picture Show :) Eller musikken i Late night shopping for den saks skyld.

• 7an_ sa...
    • Användare
    • 21 nov 2006, 17:35
    coob said:

Me allå vilket är soundtracket till bluesbrotherd? D e ju skit mycket bra musik? XD

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.