Músics i arquitectes

• Músics i arquitectes

Salut!

Arrel d'una interessant conversa amb una amiga arquitecta durant un concert (oh casualitat!) he decidit d'obrir una nova línia de debat amb l'objectiu de conèixer músics que tinguin o hagin tingut a veure amb l'arquitectura.

No cal que els músics siguin de gran renom, però la condició és que hagin gravat alguna cosa i que siguin arquitectes o hagin estudiat arquitectura.

De moment en conec molt pocs, però confio en que anireu afegint-ne més a la llista!

Roger Waters, Rick Wright i Nick Mason, els membres fundadors de Pink Floyd es van conèixer a la London’s Polytechnic School of Architecture, on van formar el grup. Cap d'ells va acabar la carrera.

Nicolas Godin, del grup francés Air va estudiar arquitectura a l'École Nationale Supérieure d'Architecture de Versailles, desconec si va acabar o no la carrera...

I per ara això és tot! Seguirem investigant ;)

• lml sa...
    • Användare
    • 5 dec 2008, 21:03
    Oh!!! Interessantíssim tema, sens lloc a dupte... no només de conversa, si no també com de consol, en plan "val, jo també podria fer coses guapes a part de cases". Però bé, és una mostra més que una ment creativa pot expressar-se en diferents camps (encara que no estigui tant ben vist ara que no estem al renaixement i la tendència és la hiperespecialització).

El qui també és arquitecte, és en Maynard dels Tool i, no ho sé del tot segur, perquè per internet surt, però en sentit metafòric... el GENIAL Steven Wilson dels Porcupine Tree.

Pels que no us mola la música (què hi feu aquí? xD), en Custo tb és arquiteto.

• Ostres, la intenció del debat era força més innocent, però la Maria té raó... Deixem-ho ara que encara hi som a temps i convertim-nos en virtuosos de la música progressiva!!! xD

I seguint amb el tema, he llegit que en Maynard de Tool no va estudiar arquitectura, sinò que va fer estudis d'art després d'estar a l'exèrcit i es va especialitzar en - agafeu-vos - rehabilitació feng shui de tendes d'animals. O_O Però "aceptamos barco"!

• anton_io sa...
    • Användare
    • 31 dec 2008, 14:59

i si li donem la volta??

ei perque no pensem a veure cuants arquitectes son musics??

dixit
  • Re: i si li donem la volta??

anton_io escribió:
    ei perque no pensem a veure cuants arquitectes son musics??

Doncs potser és una bona idea, donat l'actual éxit del debat... xD

L'última experiència auditiva que vaig patir a mans d'arquitectes que s'endinsen en el terreny de la música em va afluixar els esfínters (de perplexitat i fàstic). I es que "postmodern, sí gràcies" però en la seva justa mesura.

Es tracta de la performance de l'artista sonor Josep Manuel Berenguer al International Symposium - Arquitectures per a la música, conduïda per l'enfant terrible de l'arquitectura catalana Enric Ruiz-Geli.

Una altra actuació que em va resultar força més interessant dins del mateix Simposi (tot i deixant-me amb la mateixa cara d'estúpid) va estar protagonitzada per Ryoji Ikeda, mig japonés, mig marcià.

Val a dir que cap d'aquests dos músics és arquitecte, però aparentment la seva musica té una certa relació amb el món de l'arquitectura... (em remeto al criteri dels organitzadors del simposi).

Em penso que tracto de dir-me alguna cosa a mi mateix a través d'aquestes intervencions... Algun dia descobriré exactament qué. :)

Interveniu vosaltres també, maleïts!!!

• Nova entrada!

(Cortesia de Prozoid Zeta JSI, guitarrista de Obsidian Kingdom, qui també va estudiar arquitectura a l'ETSAB)

Mikel Erentxun, cantant i fundador de Duncan Dhu va estudiar arquitectura a la Escuela de Arquitectura de San Sebastián. Trigà 15 anys en acabar la maleïda carrera. Extret de la seva biografia:

"Mikel se matriculo en 1983 en la Universidad en Arquitectura , carrera que acabó en 1998. El proyecto de fin de carrera fue un parque de bomberos en El infierno. "

Hello... Is there anybody out there?

• anton_io sa...
    • Användare
    • 25 jan 2009, 12:11

toma toma toma

ole edgar veo que casi podrias escribir una tesis...me ha molado eso de la musica con (a)tributos arquitectonicos crees que te podrias explayar un poco mas en el tema?? que comentaban en el simposio??

un saludo

dixit
    • mijajo sa...
    • Användare
    • 15 sep 2009, 22:48

Copiad malditos

L'Heli compta com a músic?
    O només com a asshole?

• L'Heli el gas noble o l'infame professor/conferenciant de la nostra denostada ETSAB?

Si és el segón, primera notícia de que fa música! Podries siusplau citar les teves fonts, mijajo?

En tot cas, compta molt més com a asshole. I espero que no ensenyi projeccions de fotografies dels seus viatges als concerts. Segur que no se'n pot estar.

• mijajo sa...
    • Användare
    • 15 dec 2010, 17:04
    Després de més d'un any, la resposta...No fa música, però segons ell toca el piano... res, només era una broma :)

M'he tornat a passar per aquí ja que acabo de descobrir que Alva Noto va estudiar arquitectura. Font: wikipedia

• mijajo sa...
    • Användare
    • 17 maj 2012, 14:32
    Acabo de descobrir un altre músic arquitecte, Rob Brown, la meitat d'Autechre. Desconec si va acabar la carrera...

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.