Het creatieve topic (Aegis, Anale Bezem enz...)

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 20 jul 2011, 17:19
    Nee gert Osschot!

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 20 jul 2011, 17:27
    Gerdt86 said:
    Daar woont de Aarsgod.

:D heb je hem al een bezoekje gebracht dan?

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 jul 2011, 20:01
    In de vijftien minuten dat ik in Aarschot ben geweest, is dat niet gelukt :( Maar we blijven hopen!

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 25 jul 2011, 08:58
    Die gasten hebben nog niets laten weten...
    Als ze voor 12:00 niets sturen dan ga ik gewoon op bouwen bij bruksellive, nah!

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 11 sep 2011, 11:21

Starfucker quits the band

Dear Friends and likers of Starfucker,

Today is a weird day, as it is the day that we announce that we are going to quit our band. We have been thinking about this a lot and the time has come to make a serious decision. I don't know if there is actually a single reason that could be the one reason we do this, it's just a bunch of reasons and circumstances together. The bad vibe started with Stefanie leaving the band last year. That devastated me and Mattias a lot. Another, and really big reason is the lawsuit we have been fighting against our former management, costing us tons of money. In august 2010, during Pukkelpop, a bunch of our gear was stolen from the rehearsalroom, having to buy new stuff, and having to rehearse again with new and collected gear, and new people (we also went through some trouble finding a bassplayer), all those songs over and over again and being in the same situation, where it takes a zillion years until you can actually make an album, was just a step too far on the motivation level. We have done our best to play as good as possible all the shows we had, but we felt like we were going down the drain.
    When a nice and unexpected opportunity came up the last few weeks to work with a good producer from Germany, Mattias and me felt like we couldn't just hand him over a broken and hurt band. So that's when we decided to take things to another direction. Musicwise I started having ideas that were so different from the former album, that it would be kind of weird to record them with Starfucker. That's when I knew I wanted to move on, I wanted to leave this whole mess behind, close the box and open a new one, but I couldn't do it without Mattias so, I told him I wanted to give tired Starfucker the chance to go to sleep, and asked him to join my new idea for a band: Veca Electrik.
    Of course this is no good news for Lyske and Bastiaan, two young and talented musicians whom we love a lot and who have worked so hard for Starfucker the last year. We have of course given them some opportunities for the future. It was one of the hardest conversations in my life, trying to explain this to them, but being in this band for a year, they understood the vibe that we were on better than I had expected.
    I wished, and so did some other people, that we had become the biggest band in the history of distorted guitars, I gave my life and my all to get to that point, and I took it to places I never believed I would go (in good and bad ways). We will have our stories forever, we had too many stories in the end... That's why currently I am at home, just writing new music, getting some sleep and working on a book.

On november 5th we will have a goodbye show at JH SOJO in Leuven. We have been a Leuven band all the time, and we played many many times in our hometown, so it wouldn't be more than normal that we finish where we started. We will invite some befriended bands to play that night. The goodbye show is a benefit: for our stolen gear, and for the lawsuit.Tickets can be bought at the entrance or can be reserved by sending an email to starfucker@telenet.be
    Thank you , with all our hearts, for listening to Starfucker and supporting us, for buying our album or downloading it, for watching our video, for voting the many times we have asked you to vote, for wearing our shirt or our button.
    And even though it might seem so with all those fancy pancy dressed up keyboardplaying hipsters all over the place: rocknroll will never die!

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 11 sep 2011, 11:22
    Int kort Starfucker=gedaan,
    maar u kan nog een laatste keer komen feesten met ons op zaterdag 5 november in de Sojo in Kessel-lo, gewoon reserveren via starfucker@telenet.be

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 14 sep 2011, 12:25
    Allee mensen reserveren verdorie!
    Kem nog geen mail gehad van ne forumer.
    Gert als ge komt doek ene panda pak aan allee ik weet ge da wilt ;)

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 5 okt 2011, 15:15
    Nog 1 maand voor onze show,
    En onze vrienden van Get Off My Shoes en Grohl (Foo Fighters tribute) komen de support verzorgen.
    voor te reserveren: starfucker@telenet.be

Als ge reserviert ist 5 euro, anders is het 7 euro adk.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 5 okt 2011, 21:03
    Amai een band die Grohl heet :) Hmmm, kweet niet of ik daarvoor helemaal tot in Leuven ga geraken. Tis ook nie echt mijn stijl, al had ik u wel eens willen zien spelen. Mss met uw volgende band :D

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 7 okt 2011, 23:03
    Da vin ik nu is spijtig ;)

En ik mag auditie gaan doen bij een Brusselse band genaamd lovelorn,
    muziek klinkt pot eerst vlak nog wel cva, het zijn wel Franstalige mensen maar kom ik red me wel

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 12 okt 2011, 16:20
    Dat klinkt heel leuk, Lyske! Veel succes!

Voor de geïnteresseerden, une petite histoire...

http://gertvanlerberghe.blogspot.com/2011/10/de-penis-een-merkwaardig-nieuw.html

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 26 nov 2011, 19:29
    Ik ben waarschijnlijk niet 1 maar 2 bands rijker na dit weekend :)
    1 metalcore band uit Eindhout (bij meerhout/tessenderlo)
    en dan nog een elektronische rockband in de buurt van Hasselt.

Jeej! Kem weer werk :D

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 26 nov 2011, 19:34
    Zalig, Lyske :D Ben benieuwd!

Ondertussen maken wij ook 'punk': http://www.youtube.com/watch?v=DiDQt6mrBwg

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 26 nov 2011, 19:39
    Gerdt86 said:
    Zalig, Lyske :D Ben benieuwd!

Komt deze keer dan meer eens af he :p
    Ipv te plooien gelijk bij starfucker

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 26 nov 2011, 20:30
    Mja, bij Starfucker was plooien de enige optie :') Het was plooien of barsten. Nee, 't moet wel wat mijn genre zijn :D Behalve als ge in Kavka of zo speelt, dan maakt da nie uit of het m'n genre is of nie, dan kom ik wel af :)

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 26 nov 2011, 20:56
    Das gemeen,
    maar ik zal u op de hoogte houden als we in het Antwerpse spelen.
    Niet dat het voor direct gaat zijn want beide bands beginnen vanaf nul.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 3 mar 2012, 14:13
    Voor wie nog eens een 'Gert' wil lezen: http://gertvanlerberghe.blogspot.com/2011/12/beatrice.html Over liefde, complot en verzet.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 3 mar 2012, 14:14
    • Lyske_ sa...
    • Användare
    • 3 mar 2012, 14:44
    Het rare moment dat ge bij een lokale talentenjacht meedoet,
    niets verwacht buiten boegeroep en dan toch doorgaat naar de finale.
    Dus 10 maart Rondpunt 26 in Genk finale van 'Ons Genks Talent'

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 3 mar 2012, 18:19
    En Rondpunt 26 is uw nieuwe band? :D

• Lyske_ sa...
    • Användare
    • 3 mar 2012, 18:25
    Gerdt86 said:
    En Rondpunt 26 is uw nieuwe band? :D

Nee de zaal :p het project gaat momenteel nog onder de naam lode jersiebe & friends wegens het feit dat we nog maar 2 maand bezig zen en dat we eigenlijk Lode zen elektronische liedjes brengen

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 11 mar 2012, 01:09
    Die naam bekt nie zo supergoe, maar idd, ge zult nog wel op ne naam komen :D
    In mei treden we hopelijk nog eens op met Anale Bezem, en dan ook met Copro vs VRV: http://www.youtube.com/watch?v=8L9j7TcmYsM

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 30 aug 2012, 17:24
    Hierzie, binnenkort op ZuiderZinnen! Had ik zelf nooit gedacht, want wie kent er mij nu? Maar goed, hoera! :D http://www.zuiderzinnen.org/gert-vanlerberghe Ik sta voor of na Jeroen Olyslaegers, een van de betere Antwerpse schrijvers van onze tijd.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.