• ruimtelijkheid

omdat dit een muzieksite is, gaan we het eens over architectuur hebben, welke ruimte/ruimtelijkheden is bij jullie zoals mooie muziek in de oren?

Hieronder mijn top 5, niet noodzakelijk in de juiste volgorde...

1. Monument Valley

2. Thermen Vals (arch. Peter Zumthor)

3. Salar de Uyuni, Bolivia

4. Machu Picchu, Peru

5. Piazza Ducale, Vigevano, Italy

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • ineeeee sa...
    • Användare
    • 1 nov 2009, 10:57
    ooooh! top! top! deze topic! =) kzal ook es topje zetten , ma ni nu , geen zin in opzoekwerk :D

ma driepunters fijn idee

I know I'll never be lonely, I got songs in my blood
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 2 nov 2009, 15:32
    Machu Picchu is prachtig :O Monument Valley zeker ook, al geef ik de voorkeur aan Bryce Canyon :)

• Klopt, Bryce Canyon (en wellicht Zion Canyon ook) zal vast en zeker ook de moeite zijn, maar daar ben ik nog niet geweest. Dus kan ik moeilijk weten hoe die ruimtelijkheid daar effectief aanvoelt...

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 2 nov 2009, 16:29
    Vooral Bryce Canyon eigenlijk, al is Zion Canyon ook de moeite! Gaan :D ooit!

• ja... idd... ooit... nog zoveel te ontdekken op deze fascinerende wereldbol he... :-)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 15:50
    me encanta mucho la casa Batlló de Gaudí =)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 15:54
    en Victor Horta

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 16:25
    Nog maar enkel van de buitenkant gezien :(

• een reden om terug te gaan gert... :-)... ook zeker pareltjes, maar voor mij iets té romantiserend/weelderig van vorm om in m'n top terug te vinden... maar hoe horta met lichtinval en ruimtelijkheid speelde... dat was meesterwerk...

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:11
    dreipunkter said:
    ook zeker pareltjes, maar voor mij iets té romantiserend/weelderig van vorm om in m'n top terug te vinden...

ik hou daar wel van =)
    liver dan té strak, hoewel dat uiteraard heel mooi kan zijn

• ik hou daar wel van =)

ja, dat dacht ik al... :-)... ik wacht vol spanning op de overige 3 projecten uit uw top 5 ... :-)

al is een top 5 natuurlijk wel zéér beperkend...

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:37
    mjah ma heb niet echt een top hoor :) veel te veel keus om in en top te gieten

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:43
    dit staat daarom niet in mijn top 5 ma vind het wel mooi zo in de late namiddag vooral ;)

• de koepel van brunelesciiiiiii... een waar technisch huzarenstukje (gezien in zijn tijd)... en o zo prachtig... :-)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:45
    en dit ook :) ik zal het wrs nooit in zijn geheel kunnen zien 'la sagrada familia'

• sagrada... nog zoiets onvoorstelbaars... :-)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:48
    met de italiëreis in zesde middelbaar was ik de enige die geintresseerd was in die dinge :o:o:o kunde da gelove (ik dus als enige zo staren enal) ma we kregen daar verdomd weinig tijd. Bij de sixtijnse kapel ook , kwou daar een uur gewoon op mijn rug liggen, maarja weinig tijd en veel volk :D

Dju toch waar vinde nu nog mensen die uren in musea kunnen ronddwalen of zo naar gebouwen kunne staren enal :(

• omdat een top inderdaad zeer beperkend is... op het dak komen van de zollvereinschool in essen (duitsland) (arch SANAA) is een ware ZEN-ervaring...

en voor de volledigheid... het gebouw zelf is ook serieus de moeite... zo zuiver van vorm, verhoudingen, ... dat het een ongelofelijke rust en sereniteit uitstraalt...

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:51
    ken je het 'Eames house' (Is geen top plaats maar wou gewoon even meedelen) ?

doet me enorm aan mondriaan denken

• g'hebt em gevonden ine... hij zit juist voor uw schermke aan de andere kant van uw pc-verbinding... :-)

ja, tis waar... zet mij in sommige gebouwen of landschappen een dag op een stoel en ik heb mij niet verveeld... iedereen heeft de mond vol over een eigen huis en het recht op wonen en blabla... maar weinigen kijken om naar de kwaliteit van dat wonen en leven en de leefomgeving...

• ja, die ken ik, maar die heb ik zelf nog niet in het echt gezien... :-( is zeker een mondriaan-reminder...

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:53
    jeej! =)

bij mij juist zelfde kan echt mijn tijd verslijten daarmee:) kan uren naar schilderijen kijken

• ... en dan altijd die toeristen die daar staan te dringen voor de meest unieke foto... en dan vergeten ze in feite om naar het gebouw te kijken door hun ogen, om het te horen, om het te ruiken, om het te voelen, ...

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 4 nov 2009, 17:55
    guggenheim in bilbao vind ik ook wel speciaal :)

die plannen tekenen zal ook wel ni simpel zijn geweest ;) (daar denken meeste mensen ook ni aan ;)

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.