• de stad van guëll in feite...

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • ineeeee sa...
    • Användare
    • 8 dec 2009, 16:44
    en miró

I know I'll never be lonely, I got songs in my blood
  • waar zitten hier de grote wereldreizigers?

welke regio/streek/... kan eventueel voldoen aan volgende criteria :
    - niet al te duur om er te geraken
    - niet al te duur om er rond te trekken (ev per trein, bus, boot, ...)
    - er bevinden zich een aantal culturele bezienswaardigheden
    - er zijn mooie natuurfenomenen of -landschappen te bezichtigen
    - mogelijks zelfs ook nog wat hedendaagse architectuur
    - we zouden ook graag mensen tegenkomen
    - het moet niet kraaknet zijn, maar enige minimale vorm van hygiene is wenselijk want een kind van bijna 10 moet het ook leuk vinden (als je naar bv marokko gaat dan weet je dat je 9 op 10 kans hebt op enkele dagen serieuze diarree/dat is voor binnen een paar jaar :-)
    - afwisseling van B&B of met een tent op een camping
    - ...

wie kan wat aanraden... bergen... eiland-hopping... eender wat kan helpen...

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 00:08
    Ik zit volgende week in Barcelona :)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 00:09
    Ah, da had ik al gezegd?

• grrrr... doe me daar nu niet aan denken eh NC!! :-)

ga zeker naar het macba hè!! als ware kunstliefhebber moet je dat gezien hebben... :-)

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 09:26
    Een tip voor dreipunkter = Slowakije! Misschien voor velen een onbekend land maar ik ben er al 3 keer geweest en het is zeer de moeite.
    Eventjes de lijst van vragen beantwoorden :p

Je kan er makkelijk geraken met vliegtuig voor een zacht prijsje, zelfs met de auto is het te doen (ongeveer 1300km).

Het is er belachelijk goedkoop om rond te reizen. Een treinticket kwam er overeen met 1 belgische frank per kilometer ongeveer. (dit was 5 jaar geleden zo)

Er bevinden zich heel wat bezienswaardigheden. De hoofdstad is gezellig, mooi gerenoveerd en je kan er meteen een bezoek aan Wenen aan vastknopen. De afstand Wenen - Bratislava is 50km ofzo. Verder ook een heel aantal kastelen, steden, dorpjes die ingeschreven staan als werelderfgoed.
    Qua natuur is het ook fenomenaal, verschillende gebergtes in het land.
    Enkele tips:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bojnice
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bratislava
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Banska_Bystrica
    http://www.middeneuropa.nl/Subdirectories/Hogetatra.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%A1_Fatra_National_Park
    http://www.heartofeurope.sk/index.php?page_id=1153836371

Qua hygiëne is er geen probleem, alles is vrij net, geen oubollige toestanden meer en hotels/campings zijn vrij goed in orde.
    Op deze camping heb ik nog een week verbleven --> http://www.slowakije.net/accommodaties/details/95/b/40/

Bijkomend voordeel is dat alles nog steeds de helft goedkoper is dan bij ons. Toen ik er was kon je voor 5 euro een driegangenmenu naar binnen spelen ;)

Hopelijk een bruikbare tip ;)

• jazeker dimi... is inderdaad een onbekend mand voor mij... maar al geregeld gehoord dat het er de moeite is... gaan we zeker ook eens wat meer over opzoeken... tnx alvast... :-))

• Ik zit volgende week in Madrid! :) maar dat heb ik al eens gezegd wss :)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 10:49
    gij zit dan waar :o:o:o:o:o:o
    encee neem mij toch mee

• Ine wilt naar Barcelona? ik ga hoogstwaarschijnlijk mijn stage in Barcelona doen in de grote vakantie! als ge een paar dagjes wilt afkomen, be my guest! :D

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 10:58
    wohowww meen je dat Lien? :D Lijkt me geweldig! Ik wil ook graag wel eens op bezoek komen dan, het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik nog eens in barcelona ben geweest ^^

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 11:03
    UIteraard wil Ine naar Barcelona , en hopla dat is dan al mijn tweede adresje ^^

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 11:23
    hehe Ine als jij de kaart leest dan kunnen we met de auto ;)

• ineeeee sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 11:31
    Ik ga wel met vliegtuig ofzo

En wat voor stage is dat Lien? :) lijkt me wel leuk zeg

• gerre sa...
    • Användare
    • 28 jan 2010, 13:09
    'k zal me maar op de wachtlijst zetten zeker als ik meewil:)

• hehe :D
    wel wij moeten ons stage zo'n beetje volledig zelf zien te regelen, in onze vakantieperiode dan nog... minstens 10 werkdagen (maar ze hebben liever langer.. sorry ze maar voor 4 studiepunten ga ik geen maand voor niets gaan werken!) en buitenlandse stages moedigen ze wel aan. Mijn nonkel is soort directeur van een bedrijf dat ook een filiaal in Barcelona heeft ;-) en hij zei: oh geen probleem als ge stage moet doen, we regelen dat wel! :) Dus nu moet ik enkel de prof er nog van overtuigen dat het een goede stage gaat zijn :p

• cool! ik wil sowieso ooit eens naar Barcelona :D
    ik denk dat ik al weet welke citytrip ik deze zomer ga doen ;)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 29 jan 2010, 11:57
    Als het Macba zoals het Muhka is, ga ik daar zeker nie naartoe :D Maar we gaan sowieso nie veel musea doen. Te weinig tijd. We willen vooral veel van de stad zelf gezien hebben :)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 29 jan 2010, 11:58
    Cool, Lien! Zitten we samen in hetzelfde land :D Zoals nu trouwens.
    Madrid is echt de moeite!

• ik ga naar de zee, hoezee!
    voor een dag of twee!
    (drie vier)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 29 jan 2010, 12:15
    Hopelijk bedoelt ge deze zomer? :p

• nee, ik bedoel als in nu zondag vertrekken :p

de regen heeft beloofd om rond mij heen te regenen dus wat is het verschil met de zomer dan =)

• Gerdt86 said:
    Als het Macba zoals het Muhka is, ga ik daar zeker nie naartoe :D Maar we gaan sowieso nie veel musea doen. Te weinig tijd. We willen vooral veel van de stad zelf gezien hebben :)

macba is uiteraard stukken beter dan het muhka!! ;-)... vooral de stad zien... dus ga je enkele dagen hangjongere in barcelona zijn... ;-) barrio gotica dus... restokes aan het water...

• TieEmTie sa...
    • Användare
    • 30 jan 2010, 02:32
    Zee in de winter kan ook iets hebben zeker? :p bevriezen zal ze niet doen he!

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.