Schrijf het hier van u af (schone en kwade momenten)

• Of kom eens af naar Leuven ;) daar is ook altijd van alles te doen.
    Zjerre laat je niet gaan hé, komt wel in orde :)!
    Of babbel eens met een oude vriend. Wie weet zit hij in een vereniging en dan kun je eens meegaan. Dat heb ik onlangs ook gedaan en dan leer je terug nieuwe mensen kennen.
    Ik weet ook wel dat er een groot verschil is tussen zeggen dat je iets zult doen en het effectief doen maar soms met je durven denken: " Whatever, let's just do it ;) !"

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 11:11
    sniezo said:
    Boe wodka, rum is zo veel lekkerder... :P

Akkoord :D

• gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 16:26
    dreipunkter said:
    mja gerre... allemaal vragen en overpeinzingen des leven eh...

"en ik leef te veel een 'sociaal leven' op internet, maar dat is nu eenmaal 2012. alles moet gedeeld worden via fb en aanverwanten maar dan wel alleen achter je pc, pffft"
    dit vind ik eigenlijk wel een rare bedenking...

een sociaal leven vind je niet achter de pc, facebook is allesbehalve sociaal eh... een sociaal leven is op de voetbal, met vrienden aan den toch de wereld verbeteren, eens uit eten gaan... kortrom mensen ZIEN...

ook dat 'moeten' delen op fb... forget it eh... niets moet in het leven... er zal mij alleszins niemand dwingen om daar aan mee te doen...

vergeet ook het romantische idee dat een vriendin per definitie uw leven gaat vullen eh... nu moet ik eerlijk bekennen dat ik daar wel vree chance mee heb... :-) ... maar ben gisteren bv met een jeugdvriend op cafe geweest die twee jaar in een zware depressie heeft gezeten... hij kon nooit zeggen wat er aan de hand was... rond nieuwjaar dacht die z'n vrouw dat hij vreemd ging... hij heeft dat allemaal laten gebeuren om van z'n vrouw af te geraken... ze zijn nu dus in een echtscheidingsprocedure... awel, van die gast is een enorm gewicht weggevallen en die is weer helemaal de oude sociale kerel aan het worden...
    die z'n vrouw heeft heel zijn sociaal leven afgeblokt... constant controleren (op gsm, in portefeuille, ...)..

of hoeveel koppels doen steeds alles samen en gaat er nooit eens eentje uit zonder de andere...
    soit... dat is het ook niet eh...

bij een of andere vereniging gaan waar je je in kan vinden (zoals je zelf ook al aangeeft) kan u mss veel meer helpen dan de noodzaak om een vriendin te hebben...

daarom dat ik ook 'sociaal leven' tussen haakjes zet eh.

de wereld verbeteren...? niet makkelijk als je niet weet wat in gemeenschap leven eigelijk betekent. (ik zit in geen vereniging en een voetbalclub reken ik daar echt niet toe bij en dat is een heel beperkte omgeving..op geestelijk vlak;).
    ik vind dat idealisme dat gert heeft echt schoon (met zijn occupy-interesse nu vb) maar dat soort maatschappelijke problemen houden me zelf echt niet bezig op dit moment. en hoe dat komt? omdat ik zelf niet gelukkig ben. verschrikkelijk wat er allemaal elders op de wereld gebeurt (vb in syrië nu) maar we hebben er zelf niet onder te lijden, kunnen het ons niet voorstellen..mijn leven ligt hier. allemaal zo fucked up eigelijk, de wereld. waar ze daar bezig zijn met 'survival of the fittest' lijdt men bij ons niet toevallig onder verveling, vervreemding, eenzaamheid.

zoals ik al zei, ik heb al eens tips gekregen voor zo'n vereniging voor alleenstaanden. al ga ik daar echt niet zonder vooroordelen naar toe. maar dat komt ook omdat in de taboesfeer ligt. het lijkt zielig over te komen. maar het zou op zich verdorie al makkelijker zijn. ik zit vast aan maatschappelijke structuren. zoals zoveel mensen. steeds dezelfde mensen op het werk (en het zijn er al niet veel). op een fuif zie ik me ook niet iemand 'versieren'. trouwens ja, niets voor mij, al dat belachelijk gedoe.:) in ieder geval mag de focus in zo'n type vereniging niet liggen op het zoeken naar een lief, maar op vriendschap en plezier. en dan kan er altijd iets ontstaan,wie weet.

wat reizen en avonturieren betreft, ik ben gert niet. ale gij:) alleen reizen (gelijk de dude uit 'into the wild') lijkt me niet meteen het beste plan voor mezelf. ik heb ook zoveel culturele bagage niet. laat mij maar iets begeleid doen. joker ga ik misschien wel doen dit jaar, maar da's 1 keer op een jaar én kost trouwens heel wat geld. da's het echte leven niet. dus als zo'n vereniging verschillende heel diverse activiteiten lijkt me dat wel nog iets voor mij. film, theater, muziek, stadsbezoekjes, sport, ja, duh natuurlijk interesseert het me ook wel allemaal, maar damn, voor bepaalde zaken heb ik niemand...en dan gebeurt het ook niet. voor muziek heb ik dat al vaak niet erg gevonden. ervaringen, waar gert het over heeft, dat is wat telt. je moet in het leven VERWONDERD kunnen blijven...als een gelukkig kind. snappen doen we het leven toch niet, de meesten onder ons zijn niet gelovig, dus we moeten het hier en nu doen.

ik geloof echt niet dat een lief vinden louter chance is. vanzelf gebeurt er niets. je moet situaties uitlokken;) en dan mag ik nog niet echt klagen over mijn uiterlijk vb. gezien ik zelf weet hoe belangrijk ik dat vind. enfin ik, seks is gewoon biologie. de hormonen. ik kies dat niet...dan mag een meisje nog zo interessant zijn , als de aantrekkingskracht er niet is...ik vind het leven wat dat betreft dus eigelijk totaal niet romantisch. als je ziet hoe beesten soms elkander vermoorden voor een wijfje;) beschaving is een laagje vernis. ben ervan overtuigd dat dat donkere kantje ook in de mens zit.

• gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 16:47
    ik ben uiteraard op zoek naar een stabiele liefdevolle relatie met respect voor elkanders eigenheid. ik kan alleen maar zeggen hoe ik het aanvoel. 31 is geen 21 meer. je wilt echt VOOR iemand leven, MET iemand door het leven gaan, indien dat er is verantwoordelijk zijn voor je eigen kinderen. verantwoordelijk zijn heeft zijn charmes...

dat soort relaties dat jij aanhaalt, driepunter, vind ik verschrikkelijk. liefde is verdorie geen bezit.

mijn idee op relaties is hier al langer bekend, denk ik. in theorie ben ik gewoon voor de vrije relatie. echte liefde is elkander vrij laten en kent geen beperkingen. maar je moet maar samen in de praktijk uitmaken hoe ver dat kan natuurlijk en of dat kan.
    niet dat ik niet tot mijn recht zou komen in de strikt monogame relatie zoals de overgrote meerderheid. als geborgenheid en goeie seks samen gaan zijn er al veel behoeften voldaan...

Redigerad av gerre den 26 feb 2012, 17:23
    • gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 16:56
    kwam ik juist gisteren te weten dat mijn collega op het werk zijn vrouw had leren kennen...via internet. wist ik niet.
    ie had toen al 3 kinderen en zijn ex had hem laten zitten...dertiger ook, begin maar. uw vrienden (van vroeger dan nog soms..) zijn al gesetteld en hebben hun eigen leven. ik vind dat heel herkenbaar.
    ie zei dat ie die dates keiplezant vond. altijd ergens anders, een avontuur. viel het dan tegen, dan viel het tegen. so what? dat soort houding kan ik wel hebben. ie gaf ook op die site niet aan dat ie op zoek ging naar een lief, maar naar vriendschap.
    plezier.
    en dan zit ik ook met 2 turkse collega's op mijn werk. dan zie je hoe cultuurgebonden veel toch ook is. dat meisje is MOETEN trouwen en nu marcheert dat niet goed (meer):s ze heeft al een kindje. zij verdient ook een andere man. chapeau voor haar positiviteit.

ook zo ontroerend als mijn zevenjarig neefje vraagt: "en nonkel jeroen, heb je nu al een vriendinnetje gevonden?"

joeng, ik vind het goed dat dit topic bestaat. ik hou van openheid. 'cool' zijn interesseert me niet. merci voor de reacties.

• "ik geloof echt niet dat een lief vinden louter chance is. vanzelf gebeurt er niets" ... nee idd, je moet wel een beetje actief zijn eh... :-)... maar een goed lief vinden is nog iets anders eh... en zorgen dat het goed blijft nog iets geheel anders... :-)

nee, een lief hebben is niet het doel... een goed leven hebben wel... en hoe en met wie dat is, dat wijst alleen de toekomst uit...
    ofwel in een vaste relatie als die goed is ofwel met wisselende dates als je je daarin kan vinden... whatever de rest daar dan van denkt eh...

een vereniging voor alleenstaanden/vrijgezellen zou ik echt niet doen... ik denk niet dat je je daar kan verruimen... integendeel... maar toegegeven, is mss ook mijn vooroordeeldenken op dergelijke dingen en omdat ik vind dat problemen oplossen uit jezelf moet komen... want als je zelf niet echt wil en denkt dat het via anderen zal gebeuren... wees maar zeker dat het niet gebeurt...

en jokerreizen (of andere zoals bv anders reizen/koning aap/...) kan soms meer zijn dan één keer op een jaar eh... ik ken er verschillende die dat al gedaan en meestal is er dan zo nog eens een reünie... en soms is er wel eens iemand waarmee het beter klikt en kunnen er echte vriendschapsbanden ontstaan die verder gaan dan die typische reünies...

alleen reizen is ook een optie hoor gerre... je hoeft die ervaring niet te hebben om het eens te proberen eh... een trein of bus regelen, een hotel binnenstappen om een kamer te boeken... dat kan je best zelf ook... je zal ervan verschieten hoe vlug je contacten legt met andere mensen... met locals of met andere toeristen...
    en je hoeft echt niet super gecultiveerd te zijn om te kunnen genieten van mooie gebouwen of natuur...

ik zie dat verschil al als wanneer we met de kameraden op reis gingen (een groep van ca 10 man) tegenover de laatste jaren wanneer we met ons drie weg zijn... in dat laatste geval ben je veel aanspreekbaarder voor andere mensen waardoor je echt snel contacten krijgt...

just go for it gerre... en klinkt het eens niet... dan botst het maar eens... en who cares dan... zoalng jij je maar amuseert...
    want ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat jij je soms te hard bezig houdt met wat anderen denken en wat de algemene verwachtingspatronen zijn... verbeter me als ik fout ben... maar het lijkt me dat je daarbuiten moeten kunnen breken om je goed in je vel te gaan voelen...

Want you to know * That should I go I always loved you * Held you high above, true
    • gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 23:13
    "en jokerreizen (of andere zoals bv anders reizen/koning aap/...) kan soms meer zijn dan één keer op een jaar eh... ik ken er verschillende die dat al gedaan en meestal is er dan zo nog eens een reünie... " ik weet niet waar die allemaal die verlofdagen halen hoor. ik heb er 17, dat is het dit jaar. 1keer maximum dus.

• je hebt toch ook weekends... of eens een vrije avond in de week...

zijn toch normale momenten om een reünie te organiseren ergens in een cafe (bij joker dus meestal in het viavia in antwerpen) of om met iemand af te spreken...

Want you to know * That should I go I always loved you * Held you high above, true
    • gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 23:41
    "want ik heb eigenlijk een beetje het gevoel dat jij je soms te hard bezig houdt met wat anderen denken en wat de algemene verwachtingspatronen zijn... verbeter me als ik fout ben... maar het lijkt me dat je daarbuiten moeten kunnen breken om je goed in je vel te gaan voelen..."
    toen ik het over fb had bedoel je vb? ik zeg alleen maar de houding van de grote massa. die technologie heeft wel degelijk invloed. sommige mensen vertellen nu hun hele leven op facebook. wat vertel je dan nog op café?:) als er al op café gegaan wordt. dat vind ik geen goeie evolutie ook al betekent dat dat ik er zelf niet aan meedoe. op internet zitten is niets mis aan (integendeel, zie dit forum) maar als het ten koste gaat van een echt sociaal leven is het verkeerd.
    om dan nog maar te zwijgen van het toppunt van zieligheid: die sms-chat op muziekzenders. dat is om te wenen...maar zegt veel over onze huidige jeugd en maatschappij.

njah, en op sociaal vlak is mijn leven wel armer dan de meeste mensen. ik zou maar al te graag de ene week eens met die iemand weggaan dan met de andere, maar die variatie is er gewoonweg bijna niet. veel komt ook een beetje door mijn moeilijk verleden. op mijn 25 na al die studiemislukkingen was het volledig fucked up. en alles gaat meestal samen. uw sociaal leven lijdt er ook onder. studievrienden heb ik dus niet overgehouden. wegvegen doe je dat niet. op werkvlak heb ik oa daardoor ook weinig troeven. maar goed, nu 6 jaar later mag ik toch fier zijn da ik er nu iets van gemaakt heb. maar ik had een stabieler persoon kunnen zijn, maar het is nu zo. ik moet vooruit kijken.

nja, er zitten hier veel reistypes voor wie reizen een tweede natuur is. nee, laat mij maar beginnen met iets begeleid. ik zou ni weten hoe ge dat allemaal uitstippelt allemaal. dat begint met de juiste informatie te hebben.ik ben een volledig groentje op dat gebied. och, ik ben grootgebracht met voetballen in de weekends. voetbal en piano, dat kenmerkte ons gezin. misschien heb ik wel veel gemist op ander gebied. maar het is nooit te laat.

ik hou me bezig met de algemene verwachtingspatronen vooral omdat dat ook ergens moet om mee te draaien in de maatschappij. maar mijn visie op vb relaties is toch niet bepaald traditioneel.

Redigerad av gerre den 26 feb 2012, 23:57
    • gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 23:44
    dreipunkter said:
    je hebt toch ook weekends... of eens een vrije avond in de week...

zijn toch normale momenten om een reünie te organiseren ergens in een cafe (bij joker dus meestal in het viavia in antwerpen) of om met iemand af te spreken...

ja, maar ik dacht dat je het over de reizen zelf had

• gerre sa...
    • Användare
    • 26 feb 2012, 23:54
    "nee, een lief hebben is niet het doel... een goed leven hebben wel... en hoe en met wie dat is, dat wijst alleen de toekomst uit...
    ofwel in een vaste relatie als die goed is ofwel met wisselende dates als je je daarin kan vinden... whatever de rest daar dan van denkt eh...

een vereniging voor alleenstaanden/vrijgezellen zou ik echt niet doen... ik denk niet dat je je daar kan verruimen... integendeel... maar toegegeven, is mss ook mijn vooroordeeldenken op dergelijke dingen en omdat ik vind dat problemen oplossen uit jezelf moet komen... want als je zelf niet echt wil en denkt dat het via anderen zal gebeuren... wees maar zeker dat het niet gebeurt..."

gimme dan toch maar 'vaste relatie'. rust in het hoofd;) nee, maar goed, ik heb daar altijd al te veel over zotgefilosofeerd. (ipv dat er iets gebeurt ;))
    terwijl het meestal simpel is. als je relatie goed is, waarom zou je dan op zoek zijn naar iemand anders? meestal is daar niet eens de tijd voor.

ik volg toch niet goed wat je daar zegt over zo'n vereniging. dat ik in dat geval mijn problemen zelf niet oplos? euh jawel toch. ik krijg op die manier extra sociaal contact. 't is alleen het woordje alleenstaanden dat je stoort? als de focus van zo'n vereniging niet ligt op het zoeken van een lief in the first place is er toch niets mis mee?
    en wat vind je van daten via internet?
    kan je je niet voorstellen dat er geen enkel perspectief is om iemand te ontmoeten via de traditionele kanalen? maar echt geen enkel op middellange termijn? op dat gebied heeft een mens weinig geduld. en terecht. we zijn niet gemaakt om alleen te zijn verdorie. over geduld gesproken, zeggen dat ik op dat gebied geduld moet hebben is een understatement:) ik ben niet iemand die eens een paar maand alleen ben tussen een relatie door. nee, in dat geval verkeer ik niet.

je snapt natuurlijk wel het punt dat ik ook wil maken. het probleem ligt dieper.
    natuurljk zou ik graag een vriendin hebben maar belangrijker is eerst de 'symptomen' aan te pakken en dat is mijn vrije tijd nuttiger en socialer te maken voor mezelf.

• gerre sa...
    • Användare
    • 27 feb 2012, 00:15
    mygod4ever said:
    Of babbel eens met een oude vriend. Wie weet zit hij in een vereniging en dan kun je eens meegaan. Dat heb ik onlangs ook gedaan en dan leer je terug nieuwe mensen kennen."

over wat soort verenigingen heb je het dan eigelijk? het studentenmilieu vb is ook niet echt meer voor mij eh;) moest ik al zo een vriend hebben had ik zoiets al lang gedaan eh;)

• "ik volg toch niet goed wat je daar zegt over zo'n vereniging. dat ik in dat geval mijn problemen zelf niet oplos?"

wel... mijn afkeer van dergelijke verenigingen is dat je allemaal mensen ontmoet die met hetzelfde probleem zitten... mekaar dan meetrekken in een neerwaartse spiraal op dat vlak... een andere kijk of een verfrissende blik lijkt me dan veraf te zijn... daarom dat je volgens mij beter af bent met een vereniging die iets totaal anders doet zodat je een impulsen van verschillende aard krijgt en die niet persé over dit item moeten gaan...

soit... is gewoon mijn point of view (maar gebaseerd op ervaringen weliswaar)...

• btw... joker organiseert ook gewoon weekends eh... ardennen... engeland... parijs...

als je dat eens wil testen vooraleer je zo een grote reis mee doet... of als je toch eens 2 of 3 keer op een jaar zoiets zou willen doen...

• gerre sa...
    • Användare
    • 28 feb 2012, 17:17
    "daarom dat je volgens mij beter af bent met een vereniging die iets totaal anders doet zodat je een impulsen van verschillende aard krijgt en die niet persé over dit item moeten gaan..."

FEIT IS...dat bestaat niet. oftewel heb ik er gewoon geen weet van;)
    ergens ook logisch gezien oudere twintigers of jonge dertigers meestal in een andere levensfase zitten. gezin enzo en degenen die dan toch in een vereniging gezeten hebben die komen dan af en toe nog eens samen. oud-scouts en wat is het allemaal..

azo, gebaseerd op ervaringen? vertel

Redigerad av gerre den 28 feb 2012, 17:18
    • gerre sa...
    • Användare
    • 28 feb 2012, 17:18
    ah da van die weekends wist ik niet .dat is wel interessant!!

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 feb 2012, 17:22
    En iets doen als vrijwilliger, Gerre?

Bijvoorbeeld bij Oxfam ofzo? Die hebben bijna in elke gemeente toch een winkel en activiteiten en daar zitten vaak jonge mensen bij.

Of deze organisatie --> http://www.bouworde.be/ Die organiseren overal ter wereld projecten waar vrijwilligers in groep aan meewerken, lijkt me ook wel interessant als je mensen wilt leren kennen of een tijdje weg wilt uit Hamme :) Zo gaat mijn vriendin met die organisatie in september 3 weken naar Ecuador.

Of je kan nog altijd in een quizploeg gaan zoals ik :p Dan ben je ook een avondje in de week onder de mensen op café en je leert nog iets bij :)

• gerre sa...
    • Användare
    • 28 feb 2012, 17:29
    tips die me niet onbekend waren maar daarom niet oninteressant natuurlijk.

reizen of op zen minst trips doen moet ik in elk geval eens beginnen doen. geen reden om het niet te doen...

enfin, nu de lente begint ben ik van plan om met collega('s) eens te fietsen, lopen.
    laat maar komen, de lente:)

• sniezo sa...
    • Användare
    • 28 feb 2012, 18:23
    Of Vrijwilliger bij het Rode Kruis, te hebben hier te weinig in Zele... :)

• gerre said:
    "daarom dat je volgens mij beter af bent met een vereniging die iets totaal anders doet zodat je een impulsen van verschillende aard krijgt en die niet persé over dit item moeten gaan..."

allez... toch keuze genoeg in verenigingen... sportclub... fotoclub... quizploeg... bouworde...postzegelverzamelaarsclub...

tenzij je echt opzoek bent naar een of andere zelfhulpgroep natuurlijk...

• gerre said:
    tips die me niet onbekend waren maar daarom niet oninteressant natuurlijk.

reizen of op zen minst trips doen moet ik in elk geval eens beginnen doen. geen reden om het niet te doen...

enfin, nu de lente begint ben ik van plan om met collega('s) eens te fietsen, lopen.
    laat maar komen, de lente:)

kijk... hierin ligt je oplossing zie...

• gerre said:
    azo, gebaseerd op ervaringen? vertel

heb een twaalftal jaar geleden ook een moeilijke periode gekend... heb toen zelfs iemand gehad die vroeg of ik toch zeker niet met zelfmoordneigingen rondliep...
    soit... feit is dat je dan niet in de pillen moet duiken of met lotgenoten je dieper de dieperik in wil storten... maar ben toen halsoverkop naar de andere kant van de wereld getrokken... het kon me geen barst schelen of ik toen al dan niet zou ontslagen worden op mijn werk of als iemand me dat al dan niet kwalijk zou nemen...

in deze 'andere' omgeving heb ik me proberen de moed in te pompen om niet steeds over alles door te denken en te piekeren of het domme/egoïstische gedrag van vele mensen niet meer verder in vraag te stellen... soit... het lukt me vrij aardig tegenwoordig om een aantal zaken van mij af te gooien...
    maar ik blijf het moeilijk hebben als ik daar te lang over doorga... als ik dan onze talmende regeringsvorming zag... de dexia-met-hun-bonussen-affaire en dergelijke... mja... dan krijg het toch wel moeilijk...

• gerre sa...
    • Användare
    • 29 feb 2012, 19:01
    dreipunkter said:
    gerre said:

allez... toch keuze genoeg in verenigingen... sportclub... fotoclub... quizploeg... bouworde...postzegelverzamelaarsclub...

tenzij je echt opzoek bent naar een of andere zelfhulpgroep natuurlijk...

een vereniging die zeer diverse activiteiten aanbiedt zou meer mijn ding zijn. niet gespecificieerd op 1 ding;) wel, bij 1 van die verenigingen voor alleenstaanden (ik weet het ,klinkt 'flashy') wordt dat aangeboden. en dan kies je zelf als je voor iets interesse hebt. maar goe, ik kom er wel uit. alle mogelijkheden openlaten en ik zal wel iets doen. alleen kan het soms een tijdje duren bij mij eer ik een beslissing neem en effectief stappen zet. maar de pure lusteloosheid die me vorige week overviel is toch al weg.

• pfff... mensen kunnen toch dom... egoïstisch... zelfvoldaan... zijn... en ik heb de indruk dat het alleen maar erger wordt... :-(

soit... wou gewoon dit topic nog eens onder de aandacht brengen... :-)

• gerre sa...
    • Användare
    • 1 nov 2012, 02:59
    vreemd om mijn posts hiervoor terug te zien.

voornaamste positieve dat ik gedaan heb sindsdien is overduidelijk die joker-reis.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.