l'afrekening forum du 26 février 2012

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:49
    Trouwens, die bands van lang geleden maken vaak nog altijd zeer sterke albums. Vergeet ook niet dat dEUS en Radiohead - de twee helden van de hippe indiekids... (neem da nu nie te serieus, vind die twee bands zelf top) - ook stilaan oude bands aan het worden zijn. Maar ze blijven ook sterke albums maken. Net zoals een band als Iron Maiden. Dus nee, ik zie het verschil niet... Trouwens, dat Metallica geen goede albums meer maakt, is ook subjectief. Da's mijn mening, maar lang niet die van iedereen ;) Het blijft, subjectief, Zjerre. Alles wat ge hier aanhaalt.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:50
    Er zijn trouwens genoeg nieuwe metalbands, en die krijgen ook een kans op Graspop. Vind idd dat ze wel wat hard teren op dezelfde bands, maar dat geldt zowel voor oude als nieuwe bands. Er komen te veel dezelfde bands terug, maar doet ons dat niet vooral aan nog een ander festival denken?? Juist ja! Werchter :)

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:53
    ik heb enkel gezegd dat ik denk dat het genre over zijn hoogtepunt is.
    zo was er een explosie van metal zoals metallica die maakt in de eighties.

die maatstaf is er wel en altijd. mochten bepaalde boeken en films geen klassiekers geworden zijn, zouden ze toch ook niet veel gelezen worden eh..

maar goed, de bands zullen niet zo superpopulair zijn buiten de metal-scene. het zal dat zijn. en het feit dat ik al 10 jaar op een ander forum zit dat ook niet echt metal-minded is maar meer into indie, postrock...enz. 't zal wel meespelen. ik voel me daar ook het meest verwant mee:)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:57
    Goh, is metal over z'n hoogtepunt? Mss wel, mss niet. Eerlijk gezegd vind ik dat er van nu weinig metalbands zijn waarvan ik denk dat ze over tien jaar nog zo zullen spreken als over Iron Maiden. Maar over rock en elektronische muziek heb ik dat gevoel ook. De groten zijn al van lang geledne, en de meeste bands die nu heel sterk zijn, teren op de sound van toen :) Met hier en daar wat 'originele' invloeden. Is dat erg? Nee, zeker niet!

Ik ben er net trots op dat ik zo'n uiteenlopende smaak heb :) Een écht uiteenlopende smaak. En aan die mengelmoes van klassiek, metal, elektronisch, hip-hop, akoestisch, post-rock, shoegaze, grunge en nog zoveel meer, heb ik onlangs nog de chanson toegevoegd B-) Schiet me alleen neer als ik serieus naar dubstep begin te luisteren.

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:01
    Gerdt gewoon die nieuwe ep van Burial eens beluisteren, echt goed :p

ik zie trouwens ook geen dance in uw lijstje staan ...

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:05
    dat hoort bij elektronisch eh;) tja en punk. er staat enz.. eh;)

er is het eerste decennium na 2000 ontzettend veel goeie muziek gemaakt. maar ik moet toegeven dat ik niet echt een punt had. metallers zullen datzelfde ook beweren over hun genre. ik kan onmogelijk staven dat er nu minder goeie metal gemaakt wordt. 't is maar wat je goed vindt..wellicht dat ik wel vb de kwaliteit van postmetal(?)groepen als isis, neurosis zou kunnen inzien, maar het is niet mijn eerste prioriteit om te beluisteren.

ik merk mijn voorliefde voor instrumenten als piano (ik heb het zelf gespeeld dus logisch) en ook strijkers in popmuziek. nog meer dan vroeger. dat artistieker vinden zou wel verkeerd zijn. maar het mag soms ietsje meer zijn dan enkel gitaren. wat dat betreft vind ik mijn gading in de huidige muziek-scene.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:19
    "ik zie trouwens ook geen dance in uw lijstje staan ..." Mja, als er geen dance in een lijstje van tien nummers staat, daar kan je toch wel het één en ander uit concluderen he... Sorry, maar is dit een grap? :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:20
    Ja, piano en strijkers kunnen echt een fantastisch extraatje zijn bij muziek :) Maar die zijn uiteraard geen uitvinding van de jaren 2000 :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:23
    En dan vergeet ik new wave nog! Belangrijke wending in mijn muzieksmaak, zo'n zestal jaren geleden ^^

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:24
    Gerdt86 said:
    "ik zie trouwens ook geen dance in uw lijstje staan ..." Mja, als er geen dance in een lijstje van tien nummers staat, daar kan je toch wel het één en ander uit concluderen he... Sorry, maar is dit een grap? :p
    ik had het dan ook niet over uw top 10 maar in uw lijstje van genres waar je naar luisterde die je juist opsomde: )

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:24
    Bwa, Burial, wat ik er al van gehoord heb, vind ik niet zo denderend. Dan voel ik meer voor Four Tet. Maar als er nog eens een singletje boven de 15 belandt in onze forumafrekening, zal ik het nog eens een kans geven :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:26
    "ik had het dan ook niet over uw top 10 maar in uw lijstje van genres waar je naar luisterde die je juist opsomde: )" Dacht ge dan dat 'en nog zoveel meer' ook een genre was? Nee, dat betekent dat de lijst niet uitputtelijk was :) Sorry voor de mogelijke verwarring ;)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:29
    Ik leer hier dingen bij. Eerst dat Emile Sandy de verpersoonlijking en het toonbeeld van de rustige muziek is, en dan dat dance en elektronische muziek twee totaal uiteenlopende genres zijn. Een leerrijke avond zowaar :p

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:29
    ah, bedoelde ie in jouw top10-lijstje? verstond in die opsomming uit vorige post.

nee, piano en violen zijn dat allesbehalve:D waar wil ik nu eigelijk naar toe? vraag je je dat niet af?:)
    eigelijk probeer ik gewoon voor mezelf te begrijpen waarom dat soort muziek me aantrekt en andere (zoals metal) minder. pak nu mijn concerten in 2012: spinvis, amatorski, dez mona. die laatste vb zou men heel snel (omwille van alles in die muziek) artistiek kunnen noemen. is het verwaand omdat artistieker te noemen dan pakweg metal? misschien wel, het is gewoon 'een andere discipline'.

misschien geen al te interessante discussie, maar toch heb ik van die cliché-gedachten dat dat wel degelijk artistieker is. zoals veel mensen klassieke muziek 'hoger' achten als 'popmuziek' of... 'latijnse' hoger dan moderne;) hehe

Redigerad av gerre den 20 feb 2012, 21:34
    • gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:31
    Gerdt86 said:
    Ik leer hier dingen bij. Eerst dat Emile Sandy de verpersoonlijking en het toonbeeld van de rustige muziek is, en dan dat dance en elektronische muziek twee totaal uiteenlopende genres zijn. Een leerrijke avond zowaar :p
    eey, ni te grof;)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:33
    Ik weet nie waar ge naartoe wilt :p Heb gewoon het gevoel dat ge wil duidelijk maken dat metal een minderwaardig genre is. Allez, mss niet met die woorden, maar ge wilt ergens dat ge kunt aantonen waarom metal minder interessant IS dan andere genres. Maar da valt nie mee, want zoiets is subjectief :p Geen probleem hoor, ik kan het genre alleen maar verdedigen ^^

Artistiek is zeker ook nie altijd beter dan niet-artistiek. Als Balthazar zegt dat hun volgende album 'filmischer' gaat klinken, dan rol ik al met mijn ogen. "Fucking hipsters", denk ik dan. Hoewel hun muziek wel geniaal is. Maar wat is 'filmisch' nu voor een term om muziek mee te beschrijven? Gaan ze plots als Yann Tierssen klinken, or...? :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:34
    Grof? Ik snap gewoon zijn kritiek nie echt :p Is compleet irrelevant want ik had er 'elektronisch' gezet... Kwil best met de jongen in discussie gaan, maar dan wel op niveau.

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:35
    haha , zou zomaar een opmerking van mij kunnen zijn :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:36
    Zomaar. Allez, laten we zomaar in het wilde weg opmerkingen maken dan :p

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:36
    euh...amatorski's muziek kan je vb wel filmisch. dat viel zelfs heel letterlijk te nemen gezien het concept van het concert in januari.

als muziek bepaalde beelden oproept (en dan denkt een mens snel aan postrock vb) mag het woord 'filmisch' in de mond genomen worden, niet?

(ik heb mijn vorige post nog geëdit. mijn brein is weer aan het werk hoor,hehe)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:37
    Zo zonder betekenis. Of zonder er verdere uitleg over te geven. Zou wel best wel hip zijn ^^

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:37
    ik had geen kritiek, ik zag geen dance staan en had uw bericht gewoon wat te rap gelezen.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 21:38
    Jama, de muziék is nie filmischer als ge er een video achter zet he :p Voor mij roept muziek altijd een bepaald soort beelden op. Dan maakt Iron Maiden zeker ook filmische muziek :)

• ineeeee sa...
    • Användare
    gerre said:
    en gert is mee met het prachtige liedje van hey rosetta! :)

Hoera voor Gert!

I know I'll never be lonely, I got songs in my blood
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    Dat kan iedereen overkomen :p Mij is dat helaas ook al een paar keer overkomen. Geen probleem he, maar geef toe dat het een beetje vreemd overkomt :p

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.