l'afrekening forum du 26 février 2012

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:17
    trouwens, zo metal zijt gij zelf toch ook niet. enige metal-nummer dat ge er de laatste maanden ingestemd is vermoedelijk machine head

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:17
    Geen enkel genre wordt in z'n totaliteit een formule. Ja, zelfs dubstep nie ;)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:18
    Ik bén niet metal, ik hou gewoon van metal (naast al die andere genres). En echte alleseter dus :) Maar met de meeste recente metalsingles ben ik idd nie echt mee.

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:24
    mijn excuses trouwens Gerdt :p

Jammer dat Burial van zijn nieuwste EP geen single heeft :(
    Ook van John Talabot (geweldig dance/ house debuutalbum, ik ben niet echt thuis in dit genre qua benamingen) Het Zesde Metaal, Dans Dans.

Allemaal jammer genoeg geen singles :(

Als er iemand toch een single van vindt, weet het me te zeggen. :)

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:39
    Gerdt86 said:
    Compleet andere wereld dan ALLES wat hier in onze lijst komt? Ik snap niet waarom dat zo apart moet worden gezien.
    Hip suckt, dus als dat de reden is waarom iemand nie van metal houdt, dan is dat een mongool :p

ik denk dat het in het verleden nog erger geweest is toen groepen als nirvana, sonic youth enz opkwamen. alternatieve rockers die wat neerkeken op (old fashioned) metal met zijn lange solo's.

goed ja, als ik naar de echte metallers kijk die naar niets anders luisteren (zoals mijn neef) dan kan ik me niet inhouden bepaalde dingen te denken over die mensen. vooral die meisjes ook die enkel daar naar luisteren, zijn me niet verfijnd genoeg om ni te zeggen l.:) naar analogie met de muziek.

anyway, de beste metal-band is wellicht nog altijd 'tool'.

oja, tool en nin-tribute op 14 maart in charlatan. gaan we!?:D

Redigerad av gerre den 20 feb 2012, 19:48
    • gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:40
    trouwe volgeling van musicmeter zeker?:)die john talabot (me totaal onbekend) krijgt daar veel stemmen. handig toch die musicmeter.nl

ik heb hetzelfde voor bij patrick watson. is er een single? als ik het niet vind op wiki of een simpele google of youtube-search doe ik niet al te veel moeite meer. iemand mag het me altijd weten te zeggen:)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:47
    "mijn excuses trouwens Gerdt :p" haha, 't is niks he :p

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:53
    http://www.youtube.com/watch?v=p_Nojid_2kA

programma van wim helsen - miss metal;)

dat soort m.. wijven;)
    laat ons zeggen dat dat soort profiel me niet aantrekt:D jawatte, ik ben weer goe bezig ze:p

• staessen sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 19:59
    ja, ik ontdek heel veel via musicmeter :)

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:02
    VInd het een beetje laag om als alternatieve band neer te kijken op andere belangrijke alternatieve bands eigenlijk.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:03
    Zjerre toch... Ge hebt er geen idee van hoeveel lekkere metalgrietjes er zijn :p

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:15
    ik doelde op de mensen die er naar luisteren, niet de groepen zelf.

ale, gij moogt die van mijn youtube-link hebben hoor. jaloers zal ik niet zijn.
    die 1 met die pinnen rond haar hals ...komaan, wat voor nen afknapper is dat:D
    ge mist de essentie. ik had het hier niet over uiterlijk eh:)

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:24
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:24
    Keb die link nie eens bekeken :p Geen zin. Zolang ge ze maar nie allemaal over dezelfde kam scheert, ge zou wa missen hoor ;)

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:29
    kunt snel doorspoelen, maar het hoeft niet. het zijn er 8 ofzo. makkelijk om over dezelfde kam te scheren, heel erg makkelijk..ik val op andere types. wel grappig hoe ik nu zelf weer in vakjes zit te denken en mijn eigen theorie op vorige pagina tegenspreek:D maar de metal-cultuur heeft een te uitgesproken karakter:)

Redigerad av gerre den 20 feb 2012, 20:29
    • Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:29
    Had er al eens iets over gelezen. Ze houden het wel 'braaf'... En waarom Kiss? Pfff :p Maar Thin Lizzy en Motörhead zijn we erg goede keuzes!!!

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:30
    braaf, hoe bedoel je? ja, net geen metal-versies zeker eh:)
    idd kiss:p wel zulke nummers vind ik dus kitsch.

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:31
    "wel grappig hoe ik nu zelf weer in vakjes zit te denken en mijn eigen theorie op vorige pagina tegenspreek:D" Mja, idd... :p De metalcultuur heeft veel karakters. Heel uiteenlopend. Het wordt doodgezwegen, het wordt beschimpt, er wordt mee gelachen (snap eigenlijk nie waarom) en het wordt compleet genegeerd, vaak door mensen die beweren dat ze een erg uiteenlopende muzieksmaak hebben... :p

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:31
    Kga die covers wel nie beluisteren he :p Interesseert me niet. Gewoon paar goeie keuzes van nummers, maar ik zie nie in waarom ik naar hun covers zou moeten luisteren. Ook al speelt Tom Pintens erin mee :p

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:34
    dat grunten dat die vrouwen in die clip doen. gewoon dat over het algemene 'stoere' imago van metal, kan je daar echt niet inkomen dat daar wat meegelachen wordt?

nuja, grunten, het kan wel helpen voor een bepaalde sfeer te bekomen in een nummer. maar het mag geen doel op zich worden. doet me denken aan die discussie over steak number eight tijdje terug

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:37
    heb ik gezegd dat je er naar moet luisteren? ik vroeg me enkel af wat je met die 'braaf' bedoelde. dacht dat je dat zei omdat ze de metal-nummers wellicht juist 'ont-metald':) hebben.

• gerre sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:40
    en mocht er al een heel erg boeiende metal-groep op staan, hoe komt het dan dat die niet in de eindejaarslijstjes terechtkomt die alle muziekgenres verenigt? ik vrees dat het is zoals in de punk. de hoogdagen zijn voorbij. die festivals als graspop en groezrock teren nog altijd op headliners en groepen uit een allesbehalve recent verleden. en metallica komt voor de 93ste keer naar belgië en gaat 'the black album' compleet spelen op werchter boutique. worden we dat echt niet beu?

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:42
    "heb ik gezegd dat je er naar moet luisteren?" Nee, da hebt ge nie gezegd. Ik zie gewoon niet in waarom ik naar die nummers zou moeten luisteren :')

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:45
    "en mocht er al een heel erg boeiende metal-groep op staan, hoe komt het dan dat die niet in de eindejaarslijstjes terechtkomt die alle muziekgenres verenigt?" Ten eerste zijn er heel erg boeiende metalbands. Ten tweede, over welke lijstjes heb je het? De meeste mensen die zich met zulke eindejaarslijstjes bezig houden, vinden metal precies niet zo interessant. Dat lijkt me de enige verklaring. Trouwens, wat andere mensen in die lijstjes zetten, mag niet maatstaf zijn, dus erg flauw argument :p En een argument voor wat? Wilt ge nu beweren dat metal op zich een zwakker genre is? Ik dacht dat zoiets subjectief was...?

• Gerdt86 sa...
    • Användare
    • 20 feb 2012, 20:47
    "en metallica komt voor de 93ste keer naar belgië en gaat 'the black album' compleet spelen op werchter boutique. worden we dat echt niet beu?" Ge gaat er precies van uit dat iedereen die élke keer live gaat zien. Ik heb die zelf nog maar één keer gezien. Moet ze nie persé nog eens zien, nee, maar vergeet nie dat die grote bands een heel groot voorbeeld blijven en nog altijd steengoed zijn (en dan heb ik het niet persé over nieuwe albums, want bij Metallica is dat toch maar zwak, helaas...). Er zijn altijd nieuwe generaties jongeren die teruggrijpen naar die bands. 'We' worden dat niet beu, want 'we' is een heel heterogene groep.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.