Festivalgeruchten 2012

• gerre said:
    och leonard cohen kost er bijna...100;)
    ook zotjes ze

€100??!! is 't echt... ? manman...
    hopelijk betaalt niemand dat...

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
    • staessen sa...
    • Användare
    • 27 mar 2012, 22:06
    de prijzen zijn tussen de 58 en 98 dacht ik, zelf 58 vind ik teveel :p

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 mar 2012, 10:09
    2 jaar geleden stond die daar ook al eh? 20 euro lijkt me zelfs al veel voor een gewoon openluchtconcert...

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 31 mar 2012, 10:12

Dour 2012

'De organisatie van Dour Festival heeft nog maar eens een nieuwe lading namen gelost. Nero, Nada Surf, The Rapture en Sebastien Tellier zijn daarbij de bekendste, maar er is ook plaats voor St. Vincent., BadBadNotGood, Shlohmo, Chairlift, La Femme, Givers, Casiokids, Hanni El Khatib, Scuba (DJ Paul Rose), Julio Bashmore, T. Williams, Mosca, SebastiAn dj set, Feadz, Breakbot Live, Mickey Moonlight en Busy P.

Dour Festival vindt plaats van 11 tot en met 15 juli. Dagtickets kosten 50 euro, een combiticket voor de vier dagen 100 euro.'

Toch een paar mooie namen weer bij deze lichting, alleen jammer dat alles ongelooflijk verspreid staat... Al is 100 euro voor 4 dagen echt geen geld.

• staessen sa...
    • Användare
    • 31 mar 2012, 20:13
    De eerste namen voor Openluchttheater Rivierenhof 2012 zijn bekend: Patti Smith!
    The Roots! Arsenal! Los Lobos! OMD! Daan Simple Quintet! Thurston Moore! Gavin Friday! Lamb! C.W Stoneking!
    Raymond van het Groenewoud! Alela Diane! Xavier Rudd!
    Rumer! Trixie Whitley! School Is Cool!

Waarom The Roots in zo'n godvergeten streek ... :(:p

pfff zou er graag naartoe gaan maar dat is sowieso al nachtje doordoen en als ik niemand vind om mee te gaan :(

• staessen sa...
    • Användare
    • 31 mar 2012, 20:28
    Het zou zelf maar 15 euro zijn voor -26 jarigen in plaats van 34 euro :o

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 1 apr 2012, 06:27
    Hele mooie locatie, het Rivierenhof. Een aanrader, Jasper!

• staessen sa...
    • Användare
    • 4 apr 2012, 15:40
    mijn programma voor de zaterdag op werchter, allé ik heb het eens vlug bekeken.

James Vincent McMorrow
    Michael Kiwanuka / 't hof van commerce (wss begin Kiwanuka en dan doorgaan naar 't hof zodat ik meer van hun oude liedjes hoor)
    (ev. Alabama Shakes)
    Black Box Revelation / Noah & The Whale (voorlopig voorkeur Noah)
    Nneka (of misschien Wolfmother, maar voorlopig voorkeur voor Nneka)
    (ev. Simple Minds)
    M83 / Kasabian (voorkeur M83 omdat ik kasabian toch al een aantal keer gezien heb)
    Mumford & Sons
    (ev. stukje Ben Howard)
    The xx
    Regina Spektor
    Editors
    (ev. Paul Kalkbrenner)

• staessen sa...
    • Användare
    • 4 apr 2012, 16:20
    Morrissey op les ardentes

die eerste dag daar ziet er ook nog goed uit.

• staessen sa...
    • Användare
    • 7 apr 2012, 20:04
    10 days off 13 - 23 juli

John Talabot (es) · Africa Hitech (uk/au) · Pachanga Boys (Rebolledo + Superpitcher)(mx/de)
    Salva (us - live) · DJ Koze (de) · Matthias Tanzmann (de) · Lindstrøm (no) · Len Faki (de)
    Lapalux (uk - live) · The Time And Space Machine (uk - live)

• staessen sa...
    • Användare
    • 17 apr 2012, 10:29
    nieuwe namen dour:

Black Star (Mos Def & Talib Kweli)
    DOOM
    C2C
    1995
    Sexion d'Assaut
    Disiz La Peste
    DJ Odilon
    Pablo Andres

12 juli gent jazz
    Damian Rice
    Tindersticks
    Amatorski

boomtown:

Het Zesde Metaal, Sioen, Isbells, Hong Kong Dong, De Mens, Renée, I Got You On Tape (DK), Frankie Rose (US), Slow Club (UK), Kimya Dawson (ex-Moldy Peaches) (VS).

• gerre sa...
    • Användare
    • 17 apr 2012, 14:24
    mocht ik de zaterdag naar werchter trekken zou het zoiets zijn:

james vincent mcmorrow (folk. me onbekend maar lotte vindt dit goed)
    michael kiwanuka (believe the hype?)
    alabama shakes (wegens niets anders)
    black box revelation (eigelijk nog maar 1 keer deftig gezien, pukkelpop 2e keer kan ik echt niet meerekenen wegens veel te ver en veel te veel volk in marquee. ze boeien me eigelijk niet meer. opwinding is ver af, maar een live optreden is toch nog weer iets anders eh. dus toch zij ipv noah and the whale)
    nneka
    simple minds (grote groep, zomaar vroeg op de dag zie!)
    m83 of kasabian (kutoverlapping!)
    my morning jacket OF mumford and sons (geen eenvoudige keuze. ben howard overlapt wél met de 2e naam)
    the xx OF agnes obel (zal afhangen hoe ik de 2e plaat van the xx onthaal. als die tegen dan al uit is. ook agnes obel heb ik immers nog niet gezien)
    regina spektor
    editors (jammergenoeg overlapt spektor kwartiertje met editors zeg...! en niet dat editors zo lang spelen. incubus niet meer. daar houden we goeie herinneringen aan over uit het verleden)
    chase and status of gewoon naar huis (i don't care)

deze dag is best ok. maar ik vrees dat ik toch niet ga. en daarvoor allemaal die tekst:D misschien dat voor veel jongeren editors al dé klepper is van de dag, maar die status zijn ze mij toch niet waard. had daar nog 1 klepper bovengestaan was ik misschien overtuigd geweest om te gaan.

• gerre sa...
    • Användare
    • 17 apr 2012, 14:31
    misschien beter mijn geld in iets anders steken. gent jazz komt af met damien rice en tindersticks. alweer 2 mooie namen

wel heel erg jazzy!;)

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 22 apr 2012, 18:08
    gerre said:

m83 of kasabian (kutoverlapping!)
    my morning jacket OF mumford and sons (geen eenvoudige keuze.

Kasabian uiteraard :D

En wel eenvoudig, My Morning Jacket is één van de beste livebands ter wereld. Ga dat zien! + dan moet ik Ben Howard niet missen :p

Voor de rest volledig akkoord met uw indeling, al ga ik zéker Alabama Shakes zien :) En misschien ook een stukje Kalkbrenner. Sky And Sand blijft een goed nummer!

• staessen sa...
    • Användare
    • 24 apr 2012, 07:16
    nieuwe namen dour:

Little Dragon / TNGHT / DâM-FunK / Fanfarlo / Poliça / Nick Waterhouse / Plants and Animals / Stuck in the Sound / The Bots / The Experimental Tropic Blues Band / Great Mountain Fire / Montevideo / Spector / Malibu Stacy / Willow / Surfing Leons

nieuwe namen pukkelpop

donderdag: Netsky, Bush, Apocalyptica, Tinie Tempah, Social Distortion, Example, Touche Amore, Django Django, Labrinth, Bowerbirds en Mumbai Science.

vrijdag: Lykke Li, Chase and Status, Grandaddy, Band of Skulls, Andy C: Alive, Knife Party, Apparat Band, Jamie Woon, Jakwob Live, Goose, Com Truise, Niki & The Dove, Willy Moon en Yashin

zaterdag: The Hives, The Cribs, A-Trak, Diplo, Feed Me, Gesaffelstein Live, Major Lazer, The Antlers, Ghost, Bob Mould performs ‘Copper Blue’, C2C, Pulled Apart by Horses, Ceremony, Howler, Daughter en Jamie N Commons.

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 24 apr 2012, 10:01
    Vooral een aantal mooie namen erbij op vrijdag en zaterdag. De donderdag was al goed, dus nu kan de twijfel beginnen tussen een dagticket voor donderdag of een combi :)

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 28 apr 2012, 10:17

Lokerse Feesten 2012

Nog niets gepost over de Lokerse dit jaar :) Elk jaar wel de moeite om er 1 of meerdere dagen uit te pikken vind ik.

Voorlopige line-up

03/08
    - Selah Sue
    - Hof Van Commerce
    - Damian Marley
    - Orbital

07/08
    - The Australian Pink Floyd
    - The Beach Boys

08/08
    - School Is Cool
    - Blackbox Revelation
    - Suede
    - Gorillaz

09/08
    - The Specials
    - P.I.L.
    - Echo & The Bunnymen

10/08
    - Röyksopp
    - New Order
    - Trentemöller

Diene laatste dag zie ik al helemaal zitten en ook Echo & The Bunnymen zou ik enorm graag eens zien.

Verder is ook Suede ongelooflijk interessant (herkansing na het zielige optreden op Dour vorig jaar, headliner spelen voor nog geen 500 geïnteresseerden in de stromende regen)

Orbital zag ik daar al eens en dat was zeer de moeite :)

• denk dat ik van 08 tot 10/08 op midweek in lokeren ga... ik zou toch vooral voor P.I.L. gaan dan... :-)

het lijkt aangenaam om belangrijk te zijn... maar het is belangrijker om aangenaam te zijn...
  • Die periode ziet er inderdaad wel interessant uit, driepunter. Vooral Suede zou ik wel eens willen zien; al heb ik Brett Anderson ondertussen al wel eens live gezien, en dat is me toen zéér goed bevallen :D

• staessen sa...
    • Användare
    • 30 apr 2012, 09:12
    dour:

Dan San / School Is Cool / The Hickey Underworld / Kapitan Korsakov / V.O. / Roscoe / Balimurphy / The Peas Project / Herrmutt Lobby / Kolombo / Steak Number Eight / Wallace Vanborn / Compact Disk Dummies / The Tangerines / Kaizer Place / Vegas

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 30 apr 2012, 09:52
    Veel Belgen dit jaar op Dour :)

Suede vorig jaar op Dour was vrij zielig, Sören, er stond voor de Main Stage nog geen 500 man denk ik, al lag dat ook een beetje aan het rotweer toen. Hopelijk kennen ze in Lokeren wat meer succes, want ze hebben een pak uitstekende nummers.

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 30 apr 2012, 10:01

Rock Werchter 2012

Azealia Banks zegt af voor Werchter op de donderdag.

Als vervanger zou het zo'n Hollandse rapper worden. Ocharme, Gerdt :p

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 4 maj 2012, 16:32

Re: Rock Werchter 2012

DenDimi said:
    Azealia Banks zegt af voor Werchter op de donderdag.

Als vervanger zou het zo'n Hollandse rapper worden. Ocharme, Gerdt :p

Kraantje Pappie dus :p

• staessen sa...
    • Användare
    • 5 maj 2012, 10:08
    line up van dour is nu helemaal bekend

http://www.dourfestival.be/nl/lineup

• DenDimi sa...
    • Användare
    • 5 maj 2012, 10:14
    Een aantal zeer interessante bands dit jaar op Dour en veel te ontdekken, maar ik ga dit jaar voor een Pukkelpopdag of combi :)

Vorig jaar vond ik Dour interessanter.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.