• grodfan sa...
    • Användare
    • 4 maj 2012, 14:05

iPod-scrobbling

(Sammanfattning: Jag har Windows 7, senaste verisonen av iTunes, senaste versionen av scrobblaren och förra generationens iPod nano. Scrobbling fungerar inte alls. Någon som fått det att funka? Hur?)

Låtarna jag spelar på min iPod nano scrobblar inte. Kollade i FAQ:n om vad som krävs och hoppade till lite när jag läste det här:

"Du måste ha den senaste versionen av vårt program installerat för att kunna använda Last.fm för att skrobbla din iPod tillsammans med iTunes 7 eller 8."

Det är det enda som står. Betyder det att man MÅSTE ha version 7 eller 8 av iTunes för att iPod-scrobbling ska fungera? De versionerna blev ju utdaterade för längesen. Lastfm tycks annars ha ett nära samarbete med Apple, så det hela känns lite konstigt. Vad har jag missat?

• Det verkar som att det är FAQn som inte är uppdaterad. Dock kan inte just jag hjälpa dig ändå, men det engelska forumet borde kunna erbjuda bättre hjälp. Så kolla runt lite där är mitt tips.

(tråd flyttad också)

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.