Forum » Support för sajten

Skumma artistbilder

• liftarn sa...
    • Wiki Moderator
    • 16 feb 2011, 23:12

Skumma artistbilder

Jag snubblade över Back och konstaterade att inte en enda av bilderna visar artisten utan det är bara bilder på träd.

Please do yourself and Last.fm a favour and fix your tags. The easiest way is to use Musicbrainz Picard.
    • liftarn sa...
    • Wiki Moderator
    • 18 feb 2011, 11:25
    Hittade också Super Mario Bros där där ser ut som man har haft väldig otur med kameran.

Please do yourself and Last.fm a favour and fix your tags. The easiest way is to use Musicbrainz Picard.
  • Känns lite tråkigt att ta bort bilder som folk tydligen uppskattar, framför allt när alternativet är inga bilder... Men men, rätt ska vara rätt, antar jag. Borta nu.

Testade du att flagga bilderna? Om man klickar på en bild så finns det en knapp för att flagga dem, så kommer en moderator att titta på dem och ta bort. Precis som jag gjorde nu alltså... Men ändå. ;) Finns väl vissa fördelar med att flagga.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
    • liftarn sa...
    • Wiki Moderator
    • 25 feb 2011, 10:34
    Nja, jag ville inte flagga bilderna då det inte fanns någon ersättningsbild.
    På senaste tiden har jag flaggat en hel del bilder mest bilder där folk laddat upp albumomslag eller bilder från filmen eller spelet med samma namn. Några verkar bli kvar som t.ex. på Resident Evil 1, Warcraft 3, The Witcher, Mafia Game OST o.s.v.

• Inte längre. :)

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 15 mar 2011, 01:13
    Jag stör mig på denna bild. För det första så finns den redan bland bilderna, och för det andra är det inte ens en officiell bild på artisten. Och så ser den hemsk ut (som alla andra bilder skivbolag laddar upp).

Stör mig på senaste albumets nya omslag också. Men det kanske man inte kan göra något åt då den europeiska utgivaren bestämde sig för att byta det och det antagligen räknas som officiellt då.

• liftarn sa...
    • Wiki Moderator
    • 22 mar 2011, 13:59
    Hehe... fydhws, fragmenti, Blues for spacegirl, Mobdividual, Airless Project och Elektrolandmusik har också en del skumma bilder.

• Lite seg var jag, men nu är de också rensade.

Link-chan: kan inte göra något åt någon av de där, tyvärr.

• liftarn sa...
    • Wiki Moderator
    • 1 apr 2011, 10:22
    Fast den rensningen verkade inte hålla länge. Tja, dom kanske ser ut sådär...

Då finns det nog mer irriterande exempel. Ta t.ex. Original Broadway Cast (åh, så husen gör musik!).
    Eller Sailor Moon med nästan 150 bilder och alla från den tecknade serien eller dom som laddar upp spelomslag till Need for Speed.

• Haha, jahapp... Orkar ärligt talat inte bry mig om han som laddade upp bilderna igen. Vill han hellre visa upp en gitarr än sig själv så får han väl göra det då. Verkar ju inte vara så många som lyssnar på honom ändå.

Verkar som att någon annan rensade bort en del bilder från Sailor Moon, men när det gäller sådana "artister" så känns det rätt poänglöst att ta bort bilderna eftersom det aldrig dröjer länge förrän någon annan har laddat upp dem igen. I och med att det bara är feltaggad musik som skrobblas till sådana sidor ändå så borde ju egentligen inte sidorna finnas överhuvudtaget, men nu gör de det och då kan väl bilderna få ligga där. Tycker jag. Och åtminstone någon annan mod jag pratade med om det.

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.