Forum » Support för sajten

Skrobbling via spotify

• jojjsan sa...
    • Användare
    • 1 dec 2010, 06:43

Skrobbling via spotify

Jag har gjort precis sådär, gick in på Preferences sedan skrev jag in mitt lastfm konto osv, tryckte på apply men inget händer!
    Har provat 4 gånger nu... blir less

• Det verkar ha löst sig i och med att det står att du "Skrobblar nu från Spotify". :)

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Varför funkar de inte nu då?
    har prövat logga in och ut flera gånger och byta lösenord men den skrobblar ändå inte.

• När byttes last.fm -> lastfm.se? Är väl det som kan vara felet med scrobblingen nu, för det funkar inte för mig på Spotify heller.

• då äre inte bara jag som har problem med att skrobbla iallafall, dom borde väl märka felet snart och fixa de :)
    hoppas bara de inte kommer flera dagar innan man kan börja skrobbla igen :/

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 17 maj 2011, 14:03
    Jag kan inte heller skrobbla från Spotify, blir fan lack.

Edit: Mitt började nu igen, men tar en stund för det att visa rätt låt.

• Det funkar inte för mig heller via Spotify (och trögt via klienten). Det står "unable to contact server (Error 301), 21 tracks queued. Problemet började en stund innan en ny uppdatering skickades ut, som bröt musiken mitt i en låt. Trist när det strular!

• Utter-hans: hm jag har då fortfarande inte fått igång att skrobbla nått än, gjorde du nått speciellt då ditt börja funka?

• Användare
    • 17 maj 2011, 15:12
    Linkan2oo8: Det var bara två låtar som skrobblades, och nu fungerar det inte. Jävligt störande. :/

• alltid något ;)
    Nemen hoppas dom fixar de snart, använder bara spotify så det kommer inte bli några skrobblade låtar fram tills de är fixat och de känns lite störande :/

[Avvaktar moderation]
  • Om ni vill kan ni ta en titt här: http://status.last.fm/

Last.fm har haft lite problem med hårdvaran idag, mer än så vet jag inte. Men skrobblingen sägs funka nu igen, men det kan vara så att Spotify inte kommer igång igen på en gång. Testa att starta om Spotify och se om det hjälper.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
    • jsemdtf sa...
    • Användare
    • 17 maj 2011, 19:20
    Samma problem för mig. Vet inte vems fel det är, om det är Spotify eller last.fm...

riktigt arg

• Nu verkar de funka för mig iallafall, skrobblade även alla låtar jag lyssnat under dagen! :)
    Skönt att alla låtar vart skrobblade och att det vart fixat under dagen :)

• Nu funkar det och det som jag skrobblade igår har nu förts in i efterhand. Perfekt! Jag gick inte miste om några skrobblingar trots att jag stängde av datorn och allt. :-)

• Användare
    • 24 maj 2011, 10:28
    Jahopp, nu fungerar det inte igen. Hoppas alla låtar skrobblas ändå.

• funkar inte för mig heller just nu, men sist skrobblades alla låtar så de kommer nog göra de nu också :)

[Avvaktar moderation]
  • skaffade nytt konto, men det skrobblas inte via spotify, vafan gör jag nudå, har provat allt, bli less.

• gå in på spotify
    ctrl + p
    där längst upp på sidan så kan man kryssa i en ruta, och fylla i sitt lastfm namn :)

• .

skrobblar från spotify men har slutat skrobbla från itunes nu :(

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.