Forum » Support för sajten

Artister tappat låtar?

• zlatinho sa...
    • Användare
    • 19 mar 2008, 10:32

Artister tappat låtar?

Nu med nya listuppdateringen så ser jag att en artist har tappat massa låtar, medans vissa har då blivit uppdaterade som dom ska, konstigt!

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 19 mar 2008, 10:55
    Hej!

Vi har haft problem med det detta morgonen, något har blivit fel med listorna. Vi jobbar på det och förhoppningsvis kommer dina listor vara tillbaka till det normala snart.

Fröken jag går på glödande kål, efter händerna på täcket i en vecka
    • Irryco sa...
    • Användare
    • 19 mar 2008, 12:49
    Japp. Jag har tappat en hel del från flera artister. Blev lite orolig, men det fixas väl snart. : )

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 19 mar 2008, 17:03
    Ok senaste nytt om det här är att vi håller på att omgenerera skrobblingarna från nytt, så det tar lite längre tid att fixa. Men tack för att har tålamod med oss :)

• zlatinho sa...
    • Användare
    • 19 mar 2008, 17:29
    coolers! no rush, bara man får det som det skall vara :-)

• traqua89 sa...
    • Användare
    • 25 mar 2008, 10:08
    Mina listor blev helt förändrade nu idag! Artisten som ligger tvåa på totala artister har tappat ca 500 plays :S

Mest spelade låtar har också förändrats massor. Den låt som spelats mest har tappat ca 60 plays och ligger nu tvåa... :(

• zlatinho sa...
    • Användare
    • 25 mar 2008, 10:51
    samma här, mina är heeeeeeeeeelt wack! fattas massa artister osv.

• woah, blev himla nervös innan jag läste i den här tråden, min 1:a förlorade ca 900 plays, men antar att man kan känna sig lugn och att man kommer få tillbaka listan som den var innan..?

• Jag vet inte vem det är som går och rycker i sladdarna där borta, men i vilket fall som helst så är dom medvetna om problemet.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Ah, fy fan vad rädd jag blev!
    Men det är konstigt att det bara har försvunnit för några och inte för alla. Hur som helst hoppas jag att det fixar sig snart. Vill ju inte ha förlorat såhär mycket :P

• [Raderad användare] sa...
    • Användare
    • 25 mar 2008, 15:16
    Märkte det imorse, blev lite arg.
    Aja, bara det löser sig så är allt coolio!

• Försvunnit några tusen plays för mig också.
    Men det ska alltså fixa sig med tiden? ^^

• Det verkar som om dom har tagit tillbaka listorna från den 23e, och därmed löst problemet.

The most pointless war in history needs to be stopped. So join and stuff.
  • Hmm.. mina totalt mest spelade låtar har helt nollställts och nu visas bara låtarna jag lyssnat på de senaste ~2 veckorna.

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 10 apr 2008, 09:07
    På vilket sätt menar du att de har nollställts?
    När jag tittar på dina listor från de två senaste veckorna innehåller de t.ex. bara en skrobbling av Pearl Jams Love reign o'er me, som enligt dina totala listor ska ha spelats 18 gånger?

Och det finns inga låtar med Saosin registrerade bland dina topplåtar de senaste två veckorna, men de har ett antal placeringar på din totala lista.

• De senaste två veckorna var en uppskattning..
    T ex har jag totalt 760 låtar spelade med bandet Underoath, och det är inga problem. Saken är den att runt 80 av dom lyssningarna var på låten "Returning empty handed", nu har den 8 lyssningar. Etta på listan låg Hillsong United – Hosanna med kanske 90 lyssningar, men nu är den nere på 5 lyssningar.

Det verkar som att låtarna i den totala listan bara har tappat massa spelningar, inte nollställts som jag sa förut.

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 14 apr 2008, 09:39
    Okej, då förstår jag. När du blev medlem på Last.fm, importerade du din lyssningshistorik från mediaspelaren på din dator?

• Ja, jag importerade den från iTunes. (jag har en skärmdump som visar den totala topplistan för artister från den 20:onde januari om det är av intresse)

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 18 apr 2008, 11:31
    Okej. För tillfället har vi ett problem som innnebär att importerad data försvinner från användares profiler efter ett tag. Det är något vi är medvetna om och jobbar på, så tyvärr kan jag bara be dig vänta tills det är löst :(

• Ok

• Totala listorna för artister verkar vara återställt, de har i alla fall lagts till en hel del spelningar så det ser ut någorlunda som förut. Totala listor för låtar är däremot fortfarande tomma.

• arrdis sa...
    • Alumni
    • 29 apr 2008, 11:26
    Okej, ska se om det går att göra något åt det. Kan dessvärre inte lov något :(

Anonyma användare kan inte skriva inlägg. Vänligen logga in eller skapa ett konto för att göra inlägg i forumen.